Farewell Mrs. Tugba - Hello Mrs. Joshin

Week 19: Farewell Mrs. Tugba

Where's the good in goodbye?
さよならに何の意味を見出しますか?

It has been an emotional week for all us since last January 31st was Mrs. Tugba's last day.
1月31日、Ms.Tugbaとお別れをしなければならなかった今週は、何だか心がざわざわする週でした。

We made a card and a short slideshow for Mrs. Tugba to show our deepest gratitude for helping, caring and loving us, remembering all the fun time spent together. Some parents came to bid goodbye and brought their remembrance for Mrs. Tugba.
Ms.Tugbaに感謝の気持ちを伝えるため、そして私たちと一緒に過ごした日々を覚えてもらえるように、カードやスライドショーを作りました。何名かの保護者の方には学校に来て頂き、直接さよならをしてもらいました。




















Moreover, as we bid goodbye, we also say hello and welcomed Mrs. Joshin in the class. She will be our new assistant teacher in Pre 2.
別れがあった一方、Mrs.Joshinとの出会いもありました。Pre2の新しいアシスタントとして、クラスに加わってもらうことになりました。

This week, our practice is still on going and the children are getting better and better each day.
今週もまた練習を重ねました。毎日の練習の積み重ねで、少しずつ成果が出てきているように思います。



























































Furthermore, the children made their own Oni mask for our beans scattering next week.
来週の豆まきイベントのために、鬼のお面を作りました。





























Language Exploration: Letter Qq
英語のレッスン

Our letter of the week is Qq. Qq is for queen, queue and quiet.
今週はアルファベットの文字「Qq」について学びました。
queen, queue, quietなどの頭文字になっている文字です。






















































P.E.


















Morning Circle, Recess Time and Closing Circle:





























This week's superstar!


Next week's letter is letter Rr.
来週はアルファベットの文字「Rr」について学びます。

Popular posts from this blog

Fall all around us !

Field Trip and Cooking Activity !!