I Love My Family!

Week 4: What a fun and exciting week!

We had an amazing four days this week and our theme was about “My Family.”
今週は「私の家族」をテーマに楽しい日々を過ごしました。

Family is the most important factor that defines a person’s self worth and being. It plays a leading role in our lives.
家族というのは一人ひとりの価値観や在り方にとってとても重要な存在で、生涯にわたって私たちの生き方を導いてくれます。








In our inquiry time, we learnt about “Family and its family members.” The children showed their family pictures and introduced the members of the family. They used the phrase “This is my family”, “This is my mommy”, “This is my daddy”, “This is my brother”, “This is my sister” and “This is my baby.”
探求テーマの時間には、「家族」と「家族のメンバー」について学びました。自分の家族の写真を見せ、メンバーを紹介しました。その際に子ども達が使ったフレーズは、"This is my family(これが私の家族です)", "This is my mommy(これがお母さん)", "This is my daddy(これがお父さん)", "This is my brother(お兄(弟)ちゃん)", "This is my sister(お姉(妹)ちゃん)", そして"This is my baby(私のお家の赤ちゃん)"などです。













In addition, we talked about the fun activities with the family and ended our theme with a beautiful “picture frame” craft activity.
家族に関するアクテビティを行いました。
家族写真を飾ることのできる、素敵な写真フレームを作りました。

Language Exploration: Letter Aa
英語の時間

This week, we focused on Letter A and its sound. Moreover, the children learnt some new words that begin with letter A such as alligator, ant and apple.
今週はアルファベットの文字「A」と、Aが持つ「音」について学びました。さらに、alligator(ワニ)やant(アリ)、apple(りんご)など、Aから始まる言葉を学びました。















Sports Day preparation:
運動会に向けて

In our P.E. time, we did lots of practice in preparation for our Sports Festival and we also played some games in the playroom.
体育の時間には、運動会に向けてたくさんの練習をしました。
また、プレイルームで幾つかのゲームにも挑戦しました。






                                     



















   
 














Next week, our theme is about “My Body” and we will focus on Letter Bb.
来週のテーマは「私の体」です。
また、アルファベットの文字「Bb」について学ぶ予定です。

Popular posts from this blog

Fall all around us !

Field Trip and Cooking Activity !!